tisdag 29 januari 2013

Dagboken V.49

Kära klassen
Jag erkänner, det här skrivs först V.2 2013.. Men det blev så den här gången, Johan och leffe får bara mer att läsa!

Måndag: På schemat stod det fysiologi i hallen. Intervallträning med pulsklockor.. jävlar vad otränad jag är. Jag överlevde i allafall, det gjorde vi allihop som tur var!
Ni fortsatte med simteori och jag var med HC en stund till iannan jag åkte hem. Ni anar inte hur avis jag är på er!!... fast jag vet att ni har haft en tuff tid.

Tisdag: Trampett med Henka var först ut, hopp hopp... grundhopp, parhopp och höjdhopp.
Ni hade sista dagen med barnen, fan vad bra ni är! Guldstjärnor till er alla!!!

Onsdag: SNÖSTORM!!!
Alla externatare stannade hemma utom jag. My försökte verkligen hon med, stor eloge till dig! I aulan väntade hela klassen fullt redo för rep till julspelet. Första mötet med Annes vikare blev inte så bra tyvärr.
Sen drillades våra sarmmarbets egenskaper ( kan man säga så?) av Rauno. Måste säga att förutom att lag Kaka var grymma så gjorde hela klassen en bra insats, framförallt när vi inte bara hejade fram sista laget ut på båten, utan även lyfte in dom i mål!! IP IP IP!
Sen var dagen slut... För alla utom oss! Trots strlmavbrott så satt vi i klassrummet ochplanerade inför sportlovet. Ambitiöst!
När batterierna sinade tog vi oss upp till aulan och målade. Kulissen till Ferinand var och är fantastisk!
Min kväll spenderades sedan med att lyssna på luciarep och mysa i aulan som vi hade lyst upp med mängder av tända ljus.
Jag fick sova hos Maria och sen var allt frid och fröjd. Strömmen kom tillbaka på natten.

Torsdag: Vad gjorde vi här?
Inger kom inte till skolan, så vi repade till julspelet istället, heja oss! Föreläsningen var inställd den med så vi fortsatte repa.
Efter lunch var det dags för trampettuppvisning. HC var publik och domare. Team russia ( tror jag att vi hette) vann. Beteendet minns jag inte så mycket mer avän att Marre åt ett Äpple som hon tydligen inte tålde. Efter litet samtal till sjukvårdsrådgivningen så bestämdes det att vi skulle besöka mitt andra hem, SÖS. Hakuna Matata, det är ord som är bra!
Spruta i låret, skönsång och trötta och hungriga Marre och Emma. Det sista var ingen bra combo så vi tog en taxi till MAX där vi festade till det. Marre sov hos mig, så hon fick testa det ljuva livet som externatare.

Fredag: Avslutning på trampetten TNF!... och så gjorde ni simteoriprovet. Grymt bra IP!
Puss och kram skummbanan /// Emma
(Rimmar inte men jag gillar att säga det)

PS. Är det ledigt i bastun?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar