torsdag 17 november 2011

Simbassäng med barn

Andra lektionen i simbassängen och denna gång fick vi besök av två barngrupper.
Jag jobbar tillsammans med Mail och Elin. Barngrupperna är små så i första gruppen var det fyra barn och i den andra fem barn. Jag tänkte först att det verkade lite slappt men icke. Barn fungerar inte likadant i vatten som på land så man var tvungen att ha mer koll. Full fokus hela tiden.
Lektionerna varade i 40 minuter och jag tyckte vi gjorde väldigt bra ifrån oss. Barnen var nöjda :).

Efter barnbesöket höll Sofia simlektion för oss. Vi började med armtagen i bröstsim. Förra lektionen körde vi benen så vi skulle sätta ihop allt nu och simma bröstsim på riktigt. När man tänker på alla moment är det lätt att det går åt fanders. Man är inte van att tänka. Det gör man ju aldrig när man simmar. Man ska ju bara framåt.. Eller?

När Sofia var klar med lektionen tog hon sig ann mig. Dags för den första crawlektionen.
Gick inte som jag hade hoppats faktiskt. Det var precis som med bröstsimmet. När man delar upp momentet i smådelar och man använder hjärnan för mycket fungerar det inte riktigt.
Nu vet jag hur jag ska göra så nu ska jag öva öva öva! 100m toksnabb crawl med snygga vändningar.
Elitbojen. Här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar