onsdag 30 november 2011

Onsdagar är bra dagar

Onsdagar är bra dagar. Nästan alltid.
Jag åkte till skolan tidigt för att träna. När jag åker dit tidigt äter jag frukost där och den buffén klagar man aldrig på. Bra start!
Igår hade A-klassen fotboll på deras idrottslektion så jag hoppades med allt jag hade att vi skulle ha det idag. Jaaaaaa! Vi hade det. Tyvärr är lektionerna på tok för korta och när man har en teoridel också blir det inte så mycket tid till spel.
Det var egentligen inte riktigt det som är meningen heller. Denna lektion skulle vi inte lära oss spela fotboll utan vi skulle jobba med problembaserat lärande. Hitta ett problem och hitta en lösning. Fotbollen hade vi bara som hjälpmedel :).. Mycket kort men lärorik lektion. Bra jobbat Rauno!

Lektion nr. 2. Drama! Vi gjorde samma sak som Mickan skrev om för två inlägg sen.
Bästa dramalektionen kanske?

SPM som sista lektion. Nu måste vi börja jobba på riktigt. Det blir stenhårt jobb fram till fredag vecka 9.
Ingen rast eller ro. Full fokus på sportlovet. För alla!!
Det kommer bli ett sportlov att minnas!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar