måndag 14 november 2011

Guldbojen fixad

Inte för att det fanns någon som tvivlade men Guldbojen är min :).
Efter dagens simlärarlektion var det ett par i klassen som bestämde sig för att satsa på märket.
Vi delade upp oss två och två och satte igång.

"Simma 100 meter valfritt simsätt följt av 50 meter simning med livboj följt av 50 meter bogsering av jämnstor kamrat i livboj. Maxtid 8 minuter. Start i vattnet för 25 meter simning med livboj följt av upptagning av livräddningsdocka eller jämnstor person från 3-4 meters djup följt av 25 meters bogsering av kamrat i livboj. Maxtid 1 minut 50 sekunder. Vid bassäng grundare än angivet djup ska upptagningen föregås av 5 meter längddykning. Upptagning av person på bassängkant, brygga eller strand. Kunna mun till mun andning, larmrutiner samt stabilt sidoläge."

Kan inte säga att det var det lättaste jag gjort men nu har jag den. Efter denna utbildning och 30 timmars praktik (och lite andra småsaker) är jag utbildad simlärare!

Vadå? Trodde ni att jag var nöjd där? Aldrig!
Guldbojen var bara ett delmål. Är inte nöjd förrän jag har elitbojen! Då ska man klara första momentet på 4 minuter (istället för 8) och andra momentet ska gå på 1,25 (istället för 1,5).

Nu klarade jag första på 5,25 och andra på 1,20. Med hjälp av Sofia ska jag klara det! Såklart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar