måndag 10 oktober 2011

Underbar måndag!

Efter en helg med kryckor kände jag mig lagom bra i fötterna.
Jag bestämde mig för att köra på i nästan full fart så ja levde ut rätt bra under sista trampettlektionen.
Körde några ljushopp som jag kom ihåg som rätt enkla. Körde dem på första trampettlektionen.
Dom var inte så enkla. Gick åt helvete rent ut sagt. Gav upp när benen inte ville vara raka så jag gick raskt över till en slags volt. Den satt som en smeck på första försöket. Då blev det en högre volt på en fetinghög matta och efter två hopp satt den riktigt bra.
Då var det dags! Volt utan tjockmatta! Men två grymma gymnaster som passare (Hanna och Lisa) vågade jag mig på en volt (typ hur hög som helst) och med landning på någonting emellan fötter och knän. Efter en sådär 10 försök började det sitta och jag landade på fötter med armar som inte vifftade omkring. Lisa sa att jag gjorde det bra så jag är nöjd som fan.

Grymt kul att kunna springa och hoppa igen. Fötterna mådde bra men det skulle bli värre.

Nästa lektion var beteende med Pepe. Lagom intressant som vanligt och denna gång gick vi hör och häpna inte över tiden. =)

Bollektionen efter lunchen var grym. Körde tre olika lekar/spel med bollkastning som fokus. Mycket spring blev det. Lite för mycket för mina fötter. Dom ömmade efteråt men fan var värt det var!
Inte varit så glad på länge. Jimmy lever ut!

Lärarlös anatomilektion avslutade dagen. Min grupp läste på om Mm. Adductores som är lårets mediala muskelgrupp. Redovisning imorgon.
Suttit med det en stund nu ikväll så det ska nog sitta bra imorgon. Förberedd ska man vara. Eller hur?

Dags att slagga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar